Nov 22, 2011 | By: tOk aKi mOiN

to aLL kIpAs sUsAh mAtI aPpLe gAdJeT... IPHONE 4s mEsTi rEmBaT...



Ini merupakan 10 sebab mengapa anda perlu membeli iPhone4S :

1. Performance

Dilengkapi dengan cip dwi-pemprosesan (dual-core) yang sama dengan apa yang dimiliki iPad2, iPhone4S kini 2x lebih pantas berbanding generasi sebelumnya iaitu iPhone4. Kad-grafik juga dipertingkatkan dan GPU grafiknya kini dikatakan 7x lebih pantas dan hebat berbanding iPhone4. Perubahan ini akan dapat dilihat dengan jelas apabila anda menggunakan aplikasi yang berat dan menggunakan memori yang banyak. Semuanya menjadi lebih pantas dan pertukaran aplikasi (multitasking) juga lebih laju. Beberapa syarikat besar sudahpun mengumumkan aplikasi dan permainan yang menggunakan kehebatan GPU baru ini seperi Infinity Blade II dan Real Racing versi terbaru.

2. Camera

iPhone4S memuatkan kamera 8megapixel yang sangat hebat, mampu mengambil gambar beresolusi 3264 x 2448. Resolusi ini melebihi 60% pixel daripada apa yang dihasilkan oleh iPhone4 yang sudahpun mempunyai kamera luar biasa. Lagi perkara baru pada kamera iPhone4S adalah ‘illumination sensor’ yang dipertingkatkan bagi mencantikkan gambar di kawasan gelap dan juga ‘infrared filtor’ bagi hasil warna yang lebih tepat dan tajam. Apple juga memuatkan ‘Custom ISP’ (Image Signal Processor) bagi membolehkan dari homescreen kepada menangkap gambar dalam masa hanya 1.1 saat dan hanya 0.5 saat untuk menangkap gambar seterusnya. Ya, memang sangat pantas.

3. Video Camera

Walaupun iPhone4 sudah boleh merakam video HD, ianya dilimitkan pada resolusi 720p sahaja. iPhone4S mempunyai kemampuan merakam video HD-penuh (Full-HD) beresolusi 1080p. Perakam video iPhone4S juga mempunyai beberapa perkara yang hanya terdapat dalam kamera video profesional seperti ‘temporal noise reduction’ dimana ianya membantu rakaman video yang cantik di kawasan gelap serta kurang cahaya dan ‘image stabilization’ untuk mengurangkan getaran video jika tidak diletakkan pada tripod.

4. Siri

iPhone4S dilengkapi dengan ‘Siri’, pembantu peribadi digital anda. Siri dapat mengenal pasti bahasa inggeris semulajadi anda, seperti bahasa ketika bersembang sesama manusia, bukannya hanya memahami beberapa perkataan sahaja. Siri dapat membantu anda jika anda bertanya perkara-perkara seperti restoran mana yang terbaik di kawasan ini, menempah tiket wayang dan bertanya jalan ke sesuatu tempat. Siri juga boleh membantu untuk membacakan mesej anda jika anda tengah memandu atau berjoging, membalas semula mesej, menulis dan menghantar email, memberi maksud perkataan (kamus), mengunci jam (alarm), bertanya mengenai cuaca dan macam-macam lagi. Siri mengalahkan semua teknologi pengesan suara termasuk apa yang ada pada peranti Android, kerana Siri dapat memahami bahasa dengan baik dan mempunyai capaian maklumat yang sangat luas.

5. Airplay Mirroring

Airplay Mirroring ini adalah perkara yang difokuskan kepada sesiapa yang sudahpun memiliki Apple TV, tetapi antara kelebihan yang terbaik di dalam iPhone4S ini. Dengan Airplay Mirroring, anda dapat melakukan apa saja dengan iPhone anda dan lihatnya dengan langsung di TV anda menggunakan Apple TV. Ini bermaksud anda dapat melayari internet, menulis email, dan juga bermain games di TV besar anda, dan semuanya tanpa wayar (wireless). Syarikat besar sudahpun mula mengeluarkan permainan yang dapat menggunakan fungsi ini seperti Real Racing 2, anda boleh bermain multi-player, berlumba bersama rakan anda di TV, seperti bermain konsol PS3. Fungsi hebat Airplay Mirroring ini hanya terdapat pada iPad2 dan iPhone4S sahaja.

6. Improved Antenna

Apple menerima banyak kritikan dan tekanan ketika mula mula iPhone4 dilancarkan dengan isu kontroversi masalah antenna. Imej Apple juga tercalar serta kerugian jutaan ringgit dengan memberi Casing Bumper percuma kepada sesiapa yang mempunyai masalah tersebut. Kali ini, Apple telah melakukan kajian mendalam dan menyelesaikan perkara ini dengan bijak. iPhone4S mempunyai 2 antenna di bahagian bawah dan di bahagian atas, membolehkan ia bertukar bila-bila masa jika ada sebarang masalah talian. Kualiti percakapan telefon juga kini lebih baik, jelas dan tidak mudah terputus seperti apa yang pernah berlaku dahulu. Dan jika telco anda mempunyai HSDPA+, iPhone4S mempunyai kelajuan sehingga 14.4 Mbps. Kelajuan 2x ganda berbanding iPhone4 dan sama kelajuannya dengan telefon-telefon 4G.

7. Battery Life

Walaupun memuatkan hardware yang baru dan lebih berkuasa seperti Cip dwi pemprosesan A5, kamera 8megapixel, dan fungsi Siri yang sentiasa bersedia untuk membantu, iPhone4S masih mempunyai masa bateri yang boleh dikatakan agak hebat dan mengatasi saingan-saingannya. Masa bercakap dengan 3G kini 8jam, berbanding hanya 7 jam pada iPhone4. 14jam jika menggunakan 2G, 9jam jika melayari internet menggunakan Wi-Fi, 10jam menonton video tanpa henti, dan boleh mendengar lagu sehingga 40 jam berterusan. Jika anda bukan lah seorang pengguna yang lasak, iPhone4S mempunyai masa bersedia (stand-by time) selama 200jam.

8. Design

Walaupun hampir semua daripada kita menjangkakan iPhone generasi baru ini mempunyai rekabentuk berlainan, iPhone4S masih mempunyai rekabentuk antara yang terhebat dan dikatakan pencapaian menakjubkan dari segi kejuruteraannya. Walaupun rekabentuk ini sudah digunakan lebih daripada setahun, ia masih kekal sebagai rekabentuk smartphone paling nipis di dunia setakat ini iaitu hanya 9.3mm keseluruhan. Ada yang mengatakan bahawa Samsung Galaxy S II lebih nipis, tetapi bahagian bawahnya mempunyai ketebalan 9.9mm, jadi nipisnya tidak konsisten. Takhta smartphone paling nipis di dunia masih dipegang oleh Apple setakat ini. iPhone4 disifatkan sebagai smartphone paling unik dengan rekaan nipis, antenna di luar dan cermin depan dan belakang kaca. Keunikan tersebut dikekalkan dengan iPhone4S ini walaupun perubahan hardware dalaman yang ketara.

9. Apps

Apple App Store tidak perlu lagi diperkenalkan kepada anda. Apple merupakan syarikat yang pertama di dunia memperkenalkan App Store untuk membeli aplikasi secara terus di dalam telefon dan kemudiannya di tiru oleh saingan saingan yang lain. Platform iOS jauh meninggalkan saingannya jika dilihat dari segi pasaran aplikasi. Kualiti App Store juga dijaga sangat rapi oleh Apple. Proses untuk meluluskan aplikasi sebelum dimasukkan kedalam App Store sangat ketat dan jika tidak mencapai standard, aplikasi tersebut akan dibatalkan dan ditolak. Ini menunjukkan hanya aplikasi yang baik dan berkualiti sahaja dilepaskan masuk kedalam ekosistem Apple. App Store kini mempunyai lebih 500 000 aplikasi, 140 000 daripadanya adalah aplikasi iPad. iPhone4S sudah tentunya dapat digunakan bagi hampir kesemua aplikasi di dalam App Store, bergantung kepada penggunaan anda, ditambah pula dengan cip pemprosesan A5, pastinya aplikasi dapat digunakan dengan sepenuhnya dan lebih laju.

10. Satisfaction

Produk-produk Apple terkenal dengan ayat seperti “Magical” dan “It just works,” sudah tentu lah iPhone4S juga tidak terkecuali. iPhone4S, sama seperti iPhone-iPhone sebelum ini, sangat sangat smooth, jarang sekali lagging atau crash (hampir tiada melainkan jailbreak), dan tidak mempunyai isu isu remeh seperti saingan-saingannya. Apple mencipta hardwarenya, Apple juga mencipta softwarenya, dan kedua dua perkara tersebut dapat berkerjasama dengan begitu baik sekali, menghasilkan sebuah telefon pintar yang sangat laju, tidak mempunyai masalah dan disayangi oleh hampir semua yang menggunakannya. Jika tidak percaya, biarkan nombor berbicara. Kajian yang dijalankan, kepuasan pelanggan untuk produk Apple melebihi 90% setiap tahun, jauh meninggalkan HTC di tempat kedua dengan hanya 70%. Dijangka kan iPhone4S akan meneruskan kehebatan Apple dan rekod yang hebat ini.

Dah tu tunggu apa lagi...moh rembat gajet ni...tak rugi beb...!!!

Apa komen anda?

7 comments:

Anonymous said...

It varies in size from 2 inches to 6 inches in diameter. pptp header

Anonymous said...

You simply need to contact the letting agency. As sounds of words are heard, the brain's neural connections are stimulated and the brain grows in such a way that the child can retrieve and repeat those sounds. windows mobile remote. Remember: some species of orchids grow on the trunks and branches of trees. Remember, typically the quicker you pay off your mortgage, the less money you’ll be giving to your lender., fccj virtual. It can also customize according to the demands of the customers. microsoft access student

Anonymous said...

It is necessary for a learner to create their meanings instead of relying on the meanings of others during learning., people with disabilities access to college. By buying a property from the owner directly the entire process could be faster but if you are not familiar with the paperwork involved then it may take a little more time than normal. Unfortunately, there are many cases when you cannot fix it yourself so identifying the problem and the cause correctly is actually the priority and the challenge. munchausen syndrome proxy. Ladies' doubles and mixed doubles were added in 1913. private vow

Anonymous said...

Sac Louis VuittonLouis Vuitton sacs sac Louis Vuitton Louis Vuitton Sacs

Anonymous said...

[url=http://124.128.63.248/zsg/forum.php?mod=viewthread&tid=807123&extra=]lv bags on sale online[/url] hatred it again over again, as i detest what precisely may perhaps really unkind.


[url=http://www.shengfulai.com/thread-90465-1-1.html]hermes handbags uk[/url] signifies quite a bit gaining better own way affirmation, creating 1 Miu Miu gals purse will extremely post a particular person along web-sites.


[url=http://www.s23386.com/forum.php?mod=viewthread&tid=921897]discount handbags designer[/url] I pick up on numerous the particular economic conditions and yes it being that damaging in regards to transfuse fret within the activities of quite a few individuals. The downcast application is that one of the areas that joggers drop first are all their food choices. marriage ceremony doubt that fact. additionally, Food is an issue combined with major part of your life. what we place into the head on special effects country weren't levels- mentally, in your mind, and then literally.

Anonymous said...

[url=http://www.bagscollect.com/]shop chanel[/url] every different stylish resonant the women oftentimes scan through the pages of the writers and magazines that work to function as a consort for this season phenomena. without, They are very pricey. the text of appreciations from our website visitors motivate individuals to go web pages along with inspire to choose from us more modern models configuration standards new good quality of. routinely, they even teach replace the manner proper after housing, totes erika kors designer purses eternal and stylish for elegant chances, excursions wholesale handbags enjoyable blues etc.


[url=http://www.mikbags.com/]handbags chanel[/url] Prada's promotional archipelago shoulder joint purse in spg 2011 components a variable band that could be of sufficient length you should be worn out cross physical structure. although scratched and chipped on lap, The Prada reproduced chain rotator cuff purse songs electronic waist; installing regularly into the long put manner in support of clean.


The bartender became one of the area's technique nightspots. the day we're shopping, Paris generally's such as smoke daddy overseeing in.

[url=http://www.bagsml.com/]www.bagsml.com[/url]

Related articles:

[url=http://www.rpi-china.com/forum.php?mod=viewthread&tid=1399174]fashion for women fjg166dkb
[/url]
[url=http://www.511717w.com/xbbs/xsite/forum.php?mod=viewthread&tid=3434104]gay fashion vti729mzj
[/url]
[url=http://fd889.ff66.net/xxhs/space.php?uid=12044&do=blog&id=161942]bodysuits fashion vps702sgs
[/url]
[url=http://www.yabaoshop.com/home//space.php?uid=61194&do=blog&id=331286]fashion plus size pkw537ruw
[/url]
[url=http://www.imotorangel.com/forum.php?mod=viewthread&tid=3195]fashion designing games bjc846xws
[/url]

Anonymous said...

http://hermeskelly.finniwolf.com And hermes kelly ladies handbag your lady just now begun to be sad and exclaimed, "our own grandmother must have been a dressmaker and she passed in the past. the bags we have used 're: Holister peds bag (that was of low quality) it's possible that now we placed holister 8031( did not as it really, perhaps becasue our very own toddler comes with the two somas a hermes birkin handbags 1/2 centimeter away), We if perhaps traveled to an expert the mission titled nuhope together with managed to a few customizable stuff.
http://hermeshandbags.finniwolf.com

Related Posts with Thumbnails